alskadochmamma

Alla inlägg under mars 2010

Av Lotta Bergström - 23 mars 2010 18:38

i söndag den: 21/3-2010 så vart våran lilla prinsessa 1 år. i fredags så fixade vi i ordning allting=). i lördags så kom: carro,sebbe,jonna,lasse och philippa och grattade tindra=) senare på kvällen så kom: bekka,robin och petra. i söndags när hon fyllde år så kom: mats,ingela,sabina,sanna,elin,kaj,jessica,jacob och jonna och grattade henne=) i måndags så kom : nina och hennes man magnus hit från uppsala och firade henne. men tycker bara att det är för jävligt att varken hennes gudmor eller morfar kom :@...inte ens ringer och säger grattis eller skickar ett kort...hennes mormor och morbröder kommer på torsdag för dem ska åka buss för mamma har ju inget körkort..  

HEJ

Av Lotta Bergström - 18 mars 2010 00:49

jag hade en blogg förut men ville skapa en ny. här så ska jag skriva om mitt liv som mamma,sambo..080725 så fick jag plus på graviditetsstickan..det var lite chockande men vi hade försökt i ca: 1.5 år...då bodde vi i malmköping. 081014 så åkte vi till katrineholms lassarett och gjorde ett ultraljud. allting såg jättebra ut=). det var verkligen coolt att få se att man verkligen var gravid. för i början så tänkte jag att nä men tänk om testet visade fel att jag inte är gravid då. men det var jag=). då var hon beräknad: 090311...så vi väntade och väntade. den 11e kom men ingenting hände. så vi bara väntade...090319 så satt jag vid datan när jag kände kraftiga sammandragningar...det var verkligen obehagligt och jag fattade ingenting och jag kunde inte koncentrera mig när jag satt och spelade heller. så jag gick och la mig..på natten så väckte jag christer typ var 5e minut för jag hade så jävla ont i ryggen= fick det samtidigt som värkarna kom. kl: 05.00 morgonen 090320 så tog jag ett varmt bad för jag tänkte att det skulle avta lite...men där hade jag visst fel haha :D. 090320 kl: 09.00 så ringde jag till förlossningen i eskilstuna och frågade vad jag skulle göra..dem sa att jag skulle komma in så dem fick undersöka mig...så vi åkte in var inne kl: 11.30 hade bb väskan med oss såklart..när dem undersökte mig så var jag öppen 3 cm så dem sa åt mig att gå en stund. så jag och christer gick ner till matsalen och skulle käka lite...jag tänkte åh vad gott med pannkakor..haha fick bara i mig en halv. när vi kommer upp på rummet igen så är jag öppen 4 cm..sen så hände det inte så mkt mera den dagen. lördagen 090321 så fick jag epidural (ryggbedövning) det bästa som finns mot ryggvärk=). var i himmelriket då..sen så fick jag dropp med värkstimulerande..så att värkande skulle komma tätare. och det gjorde dem. så jag fick lustgasen och jag släppte den inte..den var min bästa vän då. sen så fick jag sitta på en pilatesboll så att huvudet skulle sjunka ner längre. sen så började krystvärkarna kl: 19.20..men någonting var fel=(. tindras hjärtslag försvann när jag ville krysta. så dem tog in en tv och kollade med ultraljud och såg att hon låg med ansiktet uppåt = dem brukar ligga med ansiktet neråt i vanliga fall. men i alla fall så sjönk hon inte ner tillräckligt. så doktorn hämtade en sugklocka och satte den på tindras hjässa. sen så drog han medans jag tröck på allt vad jag hade. kl: 21.34 så kom hon ut med navelsträngen runt halsen 2 varv..hon var helt blå när jag såg henne..läkaren tänkte gå i väg med henne men eftersom jag ropade "min bebis,min bebis" så fick jag henne på böstet=). det var det mest underbara jag varit med om...om 4 dagar så blir hon 1år...tänk vad tiden går..och ja vi har planerat ett syskon till tindra som ska komma 2012 om allt går som planerat..

Presentation


Välkommen till min blogg.
Jag är 23 år och bor i Köping med min sambo Christer som jag även är förlovad med och våran dotter Tindra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards